Thor: The Dark World

Polobůžek Thor přichází se svým příspěvkem do druhé etapy marveláckých komixáků. A já přicházím opět s křížkem po funuse se svým pohledem na již stokrát okomentovaný film. Eh, kdyby můj největší problém byla jen ta neaktuálnost, pískal bych si.

Nový Thor se mi poměrně líbil. Jako ideální nenáročnou popkornovku jsem ji zbaštil jedním vrzem a stejně jako u jedničky to na mně nenechalo žádné význačnější šrámy. Ubylo teatrálních projevů na Asgardu a naopak nějak přibylo komediálních prvků, které (překvapivě) byly povedené a dobře jsem se bavil. A když Hemsworth pověsil svoje kladivo na věšák u dveří, došlo mi, že by mě hodně bavil i spin-off sitcom na toto téma. Ideálně britský, prosím.

Každopádně jakákoliv vnitřní rozervanost hrdinů (či pokus o ní) tady prostě nefunguje ani zdaleka tak, jako v Nolanově Temném rytíři či posledním Iron Manovi. Stejně tak nemá moc cenu řešit příběh, to dělejte jen pokud si chcete opravdu dojem z filmu zkazit. Už od doby Pána prstenů jsou elfové prostě gay (omlouvám se tímto všem svým nečetným elfským postavám v RPG hrách). Celý film, včetně hodně divokého a nelogického závěru, působí spíš jako seriálová zápletka a člověk tak nějak čeká, kdy se objeví upoutávka na další epizodu na příští týden.

Co naopak funguje je dokonalý Hiddleston, který jako obvykle ukradl celou šou pro sebe (už potřetí). Rád přidám svůj podpis k petici za jeho vlastní samostatný film. A nemusí tam být ani Anthony Hopkins a jeho rasově a genderově vyvážený team.

A na závěr je třeba zmínit, že celá tahle série je vlastně jen marketing a dobře udělaný virál. Docela by mě zajímala křivka prodeje produktů L’Oréal před a po vypuštění jednotlivých filmů do kin… No nic, ještě pár dílů a konečně dojde k tolik očekávanému přerodu do Chewbaccy. Rebelská špína prostě musí mít pořád něco extra.

A komu přijde poznámka o SW jako nemístná, nechť se laskavě odebéře ke scéně útoků na Asgard. Propracované spiknutí, což?

Příspěvek byl publikován v rubrice filmy. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Nechte vzkaz...

