Pár dní s Androidem

Dostal jsem na pár dní k užívání Sony Ericsson Xperia X10 s operačním systémem Android. Rok a půl spokojeně používám iPhone 3G, takže jsem to bral i jako porovnání dvou různých operačních systémů.

V mé Xperii byl nainstalován zastaralý Android verze 1.6. V porovnání s iOS 3.1 to bylo jako přestoupit z motorky na koloběžku. Po upgradu na téměř aktuální 2.1 Eclair se použitelnost celého telefonu rapidně zvýšila. Je vidět, že na tom vývojáři odvedli dost práce a mimojiné je k dispozici víc softwaru z Android Marketu.

Na druhou stranu, konfigurovatelnost Androidu je už základu dost velká. Není problém proměnit téměř celý systém k obrazu svému a bez nutnosti zasahovat přímo do systému. U iPhonu to je možné taky, ale podstupovat jailbreak se mi kvůli tomu opravdu nechce. I když je to záležitost pár kliknutí.

Co se hardwaru týká, není si na co stěžovat. Displej je perfektní – velký, s vysokým rozlišením a solidní čitelností (vzhledem k počasí jsem ale neměl moc příležitostí vyzkoušet ho na přímém slunečním světle). Bohužel, jeho použití je je silně limitováno absentujícím multitouchem a celkovou mizernou odezvou na doteky. Použití telefonu je tak ze začátku docela peklo a ani po nějaké době se to nějak razantně nezlepší. za tohle obrovské mínus a přiznám, že to byl hlavní důvod, proč jsem si nakonec Xperii nenechal.

Ke konstrukci nemám připomínky, vše je pevné, nic nevrže. Fotoaparát s rozlišením 8 megapixelů jsem příliš nepoužíval, potěšila ale výkonná dioda, která mi bude chybět. Konstruktéři se ale moc nepochlapili s plastovou krytkou konektoru pro připojení dobíjecího kabelu. Druhý problém (závažnější) je jeho samotné umístění, kdy severští inženýři plácli tento kupodivu na horní hranu přístroje. Proč?

Po dvou týdnech u konkurence jsem se nakonec přece jen rád vrátil zpět k Jablíčku. 3G je sice starší model, pomalejší a vadí mi na něm taky pár zásadních věcí, ale ovládání a celková uživatelská přívětivost je úplně někde jinde. iTunes ale nepřestanu (coby linuxák) proklínat asi nikdy… v tomhle má Android opravdu obrovskou výhodu. Ale jestli se mi někdy dostane do ruky Macbook, tak budu třeba mluvit jinak. Pošilhávám po něm 🙂

Příspěvek byl publikován v rubrice mobil. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

3 reakce na Pár dní s Androidem

Nechte vzkaz...